Kodėl mokymų sėkmę reikia dalinti iš keturių?

1/5/2022

Metams baigiantis iš mokymų dalyvių ir užsakovų gavome itin daug puikių atsiliepimų apie mūsų vedamus mokymus. Žinoma, tai džiugino, patvirtino ir įkvėpė, bet taip pat privertė susimąstyti: o kas gi lemia mokymų sėkmę? Šiandien manome, kad mokymų sėkmę galima dalinti iš keturių:


1. tiksliai identifikuotas mokymosi poreikis (reiškiniai vadinami tikraisiais vardais ir jei kolektyvui, pvz., reikia mokymų apie psichologinio smurto atpažinimą, vietoj to jiems nesiūlomas eilinis dažasvydis ar išvyka į muziejų; be to, mokymosi poreikis turėtų būti peržiūrimas net keletą kartų per metus - juk gyvename pokyčių laikotarpiu);
2. geras mokymų organizavimas (jei kolektyvui reikėjo šių žinių ir įgūdžių dar vakar, jiems nežadama, kad galbūt tai įvyks kitąmet; be to, parenkamas toks mokymų laikas, trukmė ir formatas, kad mokymai netaptų papildoma našta besimokantiems; mokymų dalyviams sudaroma galimybė pasirinkti, su kuria grupe jie mokysis; aiškiai komunikuojama apie mokymų turinį ir pan.);
3. didelė mokymų dalyvių motyvacija (jeigu mokymosi poreikis buvo identifikuotas tiksliai, o organizuojant mokymus jų tema pristatoma profesionaliai, mokymų dalyviai pasižymės aukšta motyvacija: žmonių laikas tapo per brangus tiek finansine, tiek emocine prasme, todėl žmonės nori mokytis tik aktualių dalykų);
4. geras mokymų turinys ir profesionalus jų vedimas (mokymų turinys yra pritaikytas specialiai tam besimokančiam kolektyvui, nes tai, kas tinka visiems, dažniausiai netinka niekam; o savo darbą mylintis lektorius yra pasiryžęs atiduoti viską, ką žino ir dėl šių mokymų dalyvių sužinoti dar daugiau).
Ketvirtąjį punktą mes pažadame. O su pirmais trimis galime padėti!
Nuotrauka iš unsplash.com