Kodėl mokymų sėkmę reikia dalinti iš keturių?
Metams baigiantis iš mokymų dalyvių ir užsakovų gavome itin daug puikių atsiliepimų apie mūsų vedamus mokymus. Žinoma, tai džiugino, patvirtino ir įkvėpė, bet taip pat privertė susimąstyti: o kas gi lemia mokymų sėkmę? Šiandien manome, kad mokymų sėkmę galima dalinti iš keturių:
1. tiksliai identifikuotas mokymosi poreikis (reiškiniai vadinami tikraisiais vardais ir jei kolektyvui, pvz., reikia mokymų apie psichologinio smurto atpažinimą, vietoj to jiems nesiūlomas eilinis dažasvydis ar išvyka į muziejų; be to, mokymosi poreikis turėtų būti peržiūrimas net keletą kartų per metus - juk gyvename pokyčių laikotarpiu);
2. geras mokymų organizavimas (jei kolektyvui reikėjo šių žinių ir įgūdžių dar vakar, jiems nežadama, kad galbūt tai įvyks kitąmet; be to, parenkamas toks mokymų laikas, trukmė ir formatas, kad mokymai netaptų papildoma našta besimokantiems; mokymų dalyviams sudaroma galimybė pasirinkti, su kuria grupe jie mokysis; aiškiai komunikuojama apie mokymų turinį ir pan.);
3. didelė mokymų dalyvių motyvacija (jeigu mokymosi poreikis buvo identifikuotas tiksliai, o organizuojant mokymus jų tema pristatoma profesionaliai, mokymų dalyviai pasižymės aukšta motyvacija: žmonių laikas tapo per brangus tiek finansine, tiek emocine prasme, todėl žmonės nori mokytis tik aktualių dalykų);
4. geras mokymų turinys ir profesionalus jų vedimas (mokymų turinys yra pritaikytas specialiai tam besimokančiam kolektyvui, nes tai, kas tinka visiems, dažniausiai netinka niekam; o savo darbą mylintis lektorius yra pasiryžęs atiduoti viską, ką žino ir dėl šių mokymų dalyvių sužinoti dar daugiau).
Ketvirtąjį punktą mes pažadame. O su pirmais trimis galime padėti!
Nuotrauka iš unsplash.com