Psichosocialinė profesinė rizika apima darbo krūvį, tempą, santykius su kolegomis ir vadovais, darbo kontrolę, aiškumą bei pokyčių valdymą. Ji kelia stresą, kuris gali neigiamai paveikti darbuotojų sveikatą, produktyvumą ir organizacijos sėkmę.
PSO ir Europos darbo saugos agentūra pabrėžia, kad efektyvus psichosocialinės rizikos valdymas kuria sveikesnę, motyvuojančią darbo aplinką, didina darbuotojų lojalumą ir mažina pravaikštas, ligas bei teisinius ginčus. Moksliniai tyrimai rodo, kad tai padeda išlaikyti darbuotojus ir mažina jų kaitą.
Lietuvos teisės aktai įpareigoja darbdavius užtikrinti saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas. Sistemingas psichosocialinės rizikos vertinimas ir prevencija stiprina organizacijos konkurencingumą, gerina darbo kultūrą ir motyvuoja darbuotojus.